Základy systemické práce s dětmi a dospívajícími – ONLINE
Vzdělávací program seznamuje sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách se systemickým přístupem pro práci s dětmi a dospívajícími vycházejícího ze systemické psychoterapie. Představuje základní teoretická východiska systemického přístupu, koncept pomoci a kontroly, konstruktivní otázky a pět fází systemického rozhovoru při práci s dítětem. Účastníci získají základní orientaci také v přístupu zaměřeném na řešení vycházejícího ze systemické psychoterapie, jeho základních principech a způsobu spolupráce s klientem. Účastníci získají základní informace o vybraných technikách vycházejících z přístupu zaměřeného na řešení a jejich uplatnění v praxi.
Číslo akreditace MV: AK/PV-553/2023 pro úředníky, AK/VE-260/2023 pro vedoucí úředníky
Číslo akreditace MPSV: A2023/0534-SP/PC
Název dle akreditace MV: Základy systemické práce s dětmi a dospívajícími – webinář
Online kurz prostřednictvím aplikace TEAMS – není nutné tuto aplikaci instalovat, přihlášení je možné přes webový prohlížeč. Účastníci dostanou před kurzem manuál pro použití této aplikace – jak se přihlásit, jak se zapojit do diskuze, jak klást dotazy apod.
Obsah:
1. Základní teoretická východiska systemického přístupu
- Základní teoretická východiska systemického přístupu Úvod do tématu: představení lektora, kurzu a jeho cílů, krátké představení účastníků, jejich zkušeností a očekávání.
- Účastníkům budou představeny hlavní myšlenky radikálního konstruktivismu a Luhmannovy teorie sociálních systémů. Základní teoretická východiska budou doplněny o praktické příklady.
2. Význam vztahového prostředí v rodině pro socializaci dítěte
- Účastníci se zamyslí nad vlastní pozicí ve vztahu ke klientům dle systemických principů.
Účastníkům bude představen koncept pomoci a kontroly. Pomoc: doprovázení, vzdělávání, poradenství a terapie. Kontrola: opatrování, dozor, přesvědčování a vyjasňování. Účastníci budou hledat příklady ze své praxe
3. Systemický rozhovor
- Účastníkům bude představeno pět fází systemického rozhovoru při práci s dítětem: příprava, otevření, dojednávání, průběh, ukončení a příprava.
- Účastníci budou seznámeni s konstruktivními otázkami Toma Andersena a konstruktivními otázkami Steva de Shazera a Insso Kim Bergové.
4. Přístup zaměřený na řešení
- Přístup zaměřený na řešení.
- Účastníkům budou představeny základní principy přístupu zaměřeného na řešení.
Účastníci budou seznámeni se třemi způsoby spolupráce s klientem: zakázka, stížnost a návštěva. Účastníci budou hledat příklady ze své praxe. - Budou představeny kritéria jasné formulace cíle spolupráce a techniky vycházející z přístupu zaměřeného na řešení: otázka po zázraku, škálování, otázka se slůvkem namísto, něco na cestu a další techniky. Vybrané techniky budou doplněny příklady z vlastní praxe.
Kdo kurz vyučuje
Mgr. Martina Kolářová
Působí jako psycholog a terapeut a jako krizový intervent. Je absolventem Filozofické fakulty MU v Brně, obor psychologie.
Co by vás mohlo zajímat
Jak se na kurz přihlásit?
Na konci podrobných informací o kurzu je vždy připraven přihlašovací formulář, které je nutné vyplnit a odeslat. Následně budete kontaktování ohledně dalších informací ke konání kurzu.
Jsou vaše kurzy akreditované?
Ano, všechny námi nabízené kurzy jsou akreditované MV pro průběžné vzdělávání úředníků a vedoucích úředníků. Číslo akreditace naleznete vždy u informací o příslušném kurzu.
Mohu se zúčastnit i když nejsem úředník?
Kurzy jsou koncipovány pro potřeby úředníků ÚSC, ale není problém, aby se jich zúčastnili další zájemci. Zájemci, kteří nejsou pedagogičtí pracovníci budou muse zaplatit kurzovné s 21 % DPH.
Jakým způsobem lze kurz uhradit?
Úhradou faktury na náš účet. Faktura Vám bude zaslána nejpozději v den konání kurzu.